بررسی و نقد آهنگ های ایرانی

ما در این وبلاگ سعی میکنیم تا بهترین آثار موسیقی را بررسی و نقد کنیم

بررسی و نقد آهنگ های ایرانی

ما در این وبلاگ سعی میکنیم تا بهترین آثار موسیقی را بررسی و نقد کنیم

آهنگ های جدید ایرانی، آهنگ های قدیمی و آثار منتشر شده هنرمندان داخل کشور را در این وبلاگ بررسی کرده و سعی میکنیم با معرفی بهترین‌ها پلی لیست شما را قوی کنیم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

وقتی که بچه‌تر بودیم، خاطرات سفر به تهران ما (چون ما خودمان شمالی بودیم خاطرات سفر به شمال نداشتیم قاعدتا!) همراه بود با آهنگ‌هایی از خواننده‌های قدیمی، راه 4 ساعته که گاهی از تونل‌های کوتاه و طولانی می‌گذشت، گاهی سرسبز، گاهی کوهستانی، گاهی سرد و گاهی گرم بود. در هر صورت چیزی که از ضبط ماشین خارج می‎شد، چیزی نبود جز آهنگ‌های قدیمی و دهه شصت که بخش قابل توجهی از آن را بانو مهستی به خود اختصاص داده بود. حالا تعدادی از قطعاتی که بیشتر از این هنرمند شنیده شده را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. 


آهنگ ای لحظه شیرین مستی

این قطعه با جمله‌ی ای لحظه شیرین مستی بر من فراموشی بیار دلخسته‌ام از این هیاهو، آروم و خاموشی بیار شروع می‌شود. احساس می‌کنم وقتی بانو مهستی در حال تهیه و تدارک این آهنگ بوده است حال و هوای خیلی خوشی نداشته است. در هر صورت اگر هم داشته و اینطور حس غم و پوچی را به ما انتقال داده پس احتمالا نه تنها خواننده‌ی خوبی است بلکه توانسته حس ساختگی را به بهترین وجه ممکن به سوی شنونده‌هایش انتقال دهد. در هر صورت ما که این آهنگ را خیلی دوست داشتیم احتمالا شما هم از شنیدن آن به شدت لذت ببرید. پیشنهاد میکنیم آهنگ ای لحظه شیرین مستی موزیک خونه را دانلود کنید. 

 

آهنگ دلم تنگه

این قطعه از آن دست آهنگ‌هایی است که من آن را در سفرهایمان به تهران نشنیده بودم. اگر اشتباه نکنم در یکی از مسابقات خوانندگی یکی از شرکت کنندگان آن را اجرا کرد و آن لحظه چشمانم قلبی شده بود و با خودم می‌گفتم که ای وای من چقدر این آهنگ را دوست دارم. خونه پر از رنج سکوته! وای دلم تنگه! گل های باغچه پیش چشمم وای چه بی رنگه! البته این که گل‌های باغچه پیش چشمان بانو بی رنگ به نظر می‎رسد احتمالا به خاطر یک افسردگی خفیف بوده است. حداقل نشانه‌ای بر آن بوده است 😊

آهنگ به من نگاه کن واسه‌ی یه لحظه

یکی از آهنگ‌های به شدت احساسی بانو مهستی است که اگر یکمی در آن عمیق شوید، احتمالا اشکتان جاری خواهد شد. این آهنگ عاشقانه خیلی هم قدیمی نیست اما به خاطر اجرای خوب این هنرمند، آهنگسازی فوق العاده و ترانه‌ی جذابی که دارد به شدت شنیده شده است. یکی از دلایل شنیده شدن آن هم بازخوانی‌های دوباره آن بوده است. به هر حال اگر در موقعیتی بودید که یارتان شما را رها کرده و حسابی ناراحت هستید احتمالا گوش دادن به این آهنگ بتواند کمی حال و هوایتان را عوض کند. بانو مهستی به شدت در این آهنگ با شما هم ذات پنداری خواهد کرد. 

 

 

  • ۰۰/۰۹/۱۸
  • مریم احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی